להרוויח כסף מהאינטרנט | העיקרון הבסיסי




אם אתה רוצה להרוויח כסף מהאינטרנט תחילה עליך להבין את האינטרנט מההיבט העסקי שלו. באינטרנט לא משלמים עבור התהליך עצמו, אלא משלמים אך ורק על התוצאה. ואני אציג בפניך כאן דוגמה על מנת להדגיש ולהמחיש את הנקודה הקריטית הזאת. ההבנה הזאת חשובה מאוד, ובלעדיה לא תוכל לעשות כסף. נתבונן בדוגמה מהחיים האמיתיים. לצורך העניין, נחזור לרגע במנהרת הזמן, עשור או שני עשורים אחורה. הוצאת ספרים מוציאה לאור ספרים חדשים. עבור כל ספר של ההוצאה נחוץ לעצב עטיפה אטרקטיבית ומושכת עין, אבל גם כזאת שתתאים לאופיו של הספר. איך עושים את זה? שוכרים צלם מקצועי ומיומן, שוכרים דוגמנית צילום, ויוצאים ליום צילומים. הצלם מצלם מאות תמונות אפשריות בפוזיציות שונות, ברקעים ונופים שונים. הוצאת הספרים משלמת לצלם בעבור יום הצילומים, והיא משלמת עבור יום העבודה של הדוגמנית. יש גם הוצאות נסיעה אל אתרי הצילומים, והוצאות של ארוחות לצוות. שורה תחתונה, על מנת להגיע אל התמונה המיוחלת שממנה תופק עטיפת הספר הסופית, מושקעים כ 1,500$.

שים לב שהוצאת הספרים מממנת הכול, ומשלמת על התהליך כולו, מכיוון שהיא זו שהזמינה את התמונה. לעתים ייתכן שיהיו מעורבים בתהליך יותר משני אנשים, יותר דוגמנים ודוגמניות, נהג הסעות (כאשר מדובר בצילומים באתר מרוחק), שרותי קייטרינג ועוד.

נחזור עכשיו במנהרת הזמן אל ימינו, אותה הוצאת הספרים בדיוק זקוקה לתמונה מתאימה לעטיפת ספר חדש. אדם מטעם ההוצאה גולש אל אתרי אינטרנט המציעים תמונות בתשלום לכל  דורש. הוא מבצע חיפוש  ממוקד באתר ומגיע לתמונות המתאימות לספר, הוא עובר על מאות תצלומים עד שהוא מגלה את התמונה המושלמת עבור הספר. הוא רוכש את התמונה באתר, והנה, תמורת סכום פעוט של מספר דולרים הוא משיג את המטרה. הפעם הוצאת הספרים אינה משלמת בעבורך התהליך, אלא בעבור התוצאה בלבד. זהו עיקרון חשוב מאוד באינטרנט, וזוהי אחת הסיבות לכך שעסקים רבים ואנשים רבים שנותרו מקובעים בתפיסה הישנה, לא מצליחים לעשות כסף מהאינטרנט. הם מעוניינים להמשיך לעבוד על פי הדפוסים הישנים, כלומר שמישהו ישכור את שירותיהם וישלם להם בעבור שעות עבודה ממושכות, ויממן את כל ההוצאות שלהם, כדי שהם יפיקו דבר כלשהו עבורו. רבותיי, זה לא עובד כך באינטרנט, כי כאן לא משלמים על עצם התהליך, אלא משלמים על התוצאה בלבד.

אז איך עסקים בכל זאת יכולים להרוויח מהאינטרנט? הרי כאשר הם מתוגמלים בעבור התהליך עצמו, מדובר בהרבה מאוד כסף, ואילו תשלום לפי תוצאה, מניב הרבה פחות כסף. התשובה טמונה בכמויות, ובמושג חשוב אחר שנקרא מסה קריטית. אם צילמתי תמונה איכותית, ולקח לי שעה להפיק אותה, ברור שלא ישתלם לי למכור אותה בסכום של 2 $. מצד שני אם יש לי מאגר של 1000 תמונות, שכל אחת מהן נמכרת ל 100 אנשים בסכום של 1$, הרי שהרווחתי מאה אלף דולר. אם גם אתה רוצה להרוויח, כדאי שתתאים את אופן המחשבה והפעולה שלך, על פי המודל העסקי החדש, שמכתיב האינטרנט.


הדרך אל הצלחה באינטרנט

הישאר מעודכן וקבל מתנה: