איפה הכסף / הכשרה פיננסית לנוער

איפה הכסף הוא אתר למשחקי סימולציה בנושאים של כסף, תקציב, עבודה, וחסכון. אחת המטרות היא להכשיר כבר מגיל צעיר ילדים ובני נוער לעבודה עתידית. בימנו ללא ספק חשוב להקנות לילדים ולבני נוער ערכים של עבודה, עצמאות ויכולת להרוויח כסף בכוחות עצמם. בבית הספר לא משקיעים מספיק בחינוך פיננסי לילדים, יחד עם זאת חשוב מאוד להקנות לדור העתיד את הכלים הנכונים מגיל צעיר מאוד.
 באתר איפה הכסף מציעים תוכנית לחינוך פיננסי עבור הצעירים. באמצעות משחקים הילדים מתרגלים ולומדים נושאים שונים הכרוכים בעבודות שייתכן שיבצעו בתקופת נעוריהם, למשל בחופש הגדול או בחופשת הפסח. הרבה עבודות לבני נוער כרוכות בקבלת כסף מלקוחות והחזרת עודף. בין אם עובדים בגלידריה, או בסניף מקדונלדס, בין אם עובדים בקיוסק או בחנות, הרי שאחת המיומנויות החשובות ביותר היא מתן עודף מדויק. תארו לעצמכם שלקוח מקבל עודף לא נכון, מה קורה אז? אם הלקוח קיבל מעט מדי עודף, הוא יתלונן בקול ויפגע בשמו הטוב של העסק, הוא עלול לספר לחבריו ולמכריו שבעסק זה וזה ניסו לרמת אותו (אפילו שזה לא היה בכוונה). מעבר לכך, יש לקוחות שקטים. כאלה שלא מעירים דבר, סופגים את ההפסד באופן חד פעמי, ונשבעים שלעולם לא יחזרו למקום הזה. זה הפסד לעסק, מכיוון שאותו לקוח ילך לקנות במקום אחר, והכסף שהוא מוציא יגיע למקום אחר. מצד שני אם הלקוח קיבל יותר מדי עודף, הרי שהעסק ניזוק, מכיוון שבאותה העסקה היה הפסד.
משחק הכספת מלמד ומתרגל בדיוק את העניין הזה של קבלת כסף מלקוח והחזרת עודף מדויק. המשחק מתחלק לשלושה שלבים, כאשר השלב הקל ביותר הוא שלב המתלמדים, השלב הבא הוא שלב העובדים, ולבסוף שלב אחראי משמרת. התרגילים אמנם פשוטים, אך הם מסייעים לפתח מיומנות חשובה, כך שהנער הוא הנערה יצברו ניסיון בנושא דרך סימולטור, ואת הטעויות יעשו במשחק ולא בחיים האמיתיים. משחקים נוספים מלמדים אודות חסכון ותקציב, פורמט לניהול תקציב שבעזרתו אנו יכולים להבין כמה כסף אנו מכניסים וכמה אנו מוצאים. איך לחסוך לאופניים או למחשב. מהו תקציב המדינה, ואיך הוא משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו? כל זאת ועוד המון תמצאו באתר איפה הכסף – תוכנית לחינוך פיננסי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישאר מעודכן וקבל מתנה: