כמה כסף להביא?

כמה כסף להביא לחתונה, איזה סכום של צ'ק לרשום לבר מצווה, כמה כסף לתת תשורה לחתן בר המצווה? כל אלה שאלות טובות, שמעסיקות מדי יום אנשים המוזמנים לארועים שונים. תמיד קיים החשש שאולי הסכום קטן מדי, מצד שני אף אחד לא אוהב לצאת פראייר. אם כך לא פלא הוא שנמצא מי שהרים את הכפפה והחליט להקים עמוד אינטרנט המבוסס כולו על העניין הזה. מדובר בסוג של מחשבון, שבו ממלאים את הנתונים ולבסוף מקבלים תשובה חד משמעית. כך למשל על פי האתר אם אתם זוג שכירים שמוזמנים בחודש מאי, לחתונה של חבר קרוב, תצטרכו להיפרד מ 755 שקלים. אבל אם החתונה הזאת תתקיים בגן ארועים, הרי שראוי שתעניקו צ'ק בסכום של 830 שקלים.

כמה כסף לרשום?
אגב לגבי אותה החתונה בדיוק, אם זוהי חתונה שנייה המתקיימת באולם, ממליצים לנו לרשום צ'ק על סכום של 450 שקלים. מדוע לחתונה שנייה להביא 300 שקלים פחות כסף, הרי האולם ואוכל והתקליטן וכל ההוצאות זהות לחלוטין. ההגיון הוא שכבר שילמנו בארוע הראשון כבר כיבדנו את הזוג ושמנו סכום הקרוב ל 800 שקלים.

באתר איך לעשות כסף – 51 דרכים, מציעים לנו שמכל סכום שהחלטנו לתת , נפחית 50 שקלים עבור כל מוזמן. כך שאם נאמץ את ההמלצה הזאת הרי שבדוגמה שנתנו קודם הרי שנפחית 100 שקלים. (אל חשש, בעלי הארוע לא יעריכו אותך פחות בשל 50 שקלים פחות ) כך בעצם תבטיחו לעצמכם שבכל פעם שאתם מוזמנים לארוע תשאירו בחשבון הבנק שלכם 50 שקלים על כל מוזמן. כך שאם אתם זוג שמוזמן לחתונה כפי שהוצג בדוגמה הקודמת, תשלמו 655 שקלים, (במקום 755 שקלים) ואז נשארתם בבנק עם עוד 100 שקלים יותר.
אף על פי שמתנות זה עניין אינדיבידואלי הרי שיש כאן ניסיון יפה ליצור סוג של סטנדרט ולעשות קצת סדר בתוך כל הבלגן של המתנות לארועים השונים. לא חייבים לתת את התוצאה שהתקבלה כפי שהיא, אבל בהחלט ניתן להתייחס לכך כקו מנחה כללי, שנותן לנו מושג. מעבר לכך השימוש במחשבון הזה עשוי לשמש גם את הצד השני, כלומר מי שחוגג ארוע. הזוג שמתחתן או מי שעורך בר מצווה יכול לדעת לקבל הערכה לגבי הסכומים הצפויים להתקבל, ואם יש לו חשש שמא מישהו נתן מתנה קטנה מדי, תמיד הוא יכול לבדוק במחשבון מה היה מקובל לתת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישאר מעודכן וקבל מתנה: