להרוויח כסף באינטרנט מצילום

למעשה ייתכן שכבר ברגע זה יש לך כל מה שאתה צריך כדי להרוויח כסף מהתמונות שאתה מצלם. יש לך מחשב, ויש לך חיבור לאינטרנט, ואולי כבר יש  לך מצלמה דיגיטלית ברמה סבירה (אני לא מתכוון למצלמה המובנית שיש לך בטלפון הנייד).

פעמים רבות אנחנו קוראים כתבה בעיתון ולא מודעים לכך שהתמונה המצורפת לכתבה היא בכלל תמונת אילוסטרציה, אשר נרכשה באתרי תמונות דיגיטליות. כיום תמונות של עטיפות לספרים נרכשים באופן זה, וכמובן שתמונות במיליוני אתרי אינטרנט ברחבי העולם. מעצבי אתרים הם צרכנים כבדים של תמונות אשר נרכשו באתרי תמונות.
לצלם ולהרוויח כסף
מדוע יש ביקוש לתמונות דיגיטליות, ולמה אנשים מוכנים לשלם בעבורן כסף? כבר השבנו באופן חלקי על שאלה זו בפסקה הקודמת. אבל הסיבה העיקרית לכך היא חסכון בעלויות. אם סופר כתב ספר והגיע לשלב עיצוב עטיפת הספר, הרי ששכירת צלם מקצועי שיפיק לו את הצילום הנכון, עשוי לעלות לו אלפי שקלים. לעומת זאת הוא יכול להיכנס לאתרי צילומים דיגיטליים, לעבור ולחפש במאגר, לפי מילות מפתח, ובתוך מבחר אדיר של תמונות למצוא את מבוקשו. זה כאילו שכל הקטלוג הענק הזה עומד לרשותו, וכל מה שהוא צריך זה רק לבחור מה מתאים לו, לרכוש את התמונה בכמה דולרים, והנה יש לו תמונה מעולה לעטיפה של הספר. חברות פרסום רבות עלו על העניין ועושות שימוש נרחב בצילומים ממאגרי תמונות, כך גם עסקים שמפרסמים באינטרנט, במקום לשלם לדוגמנים/דוגמניות, לממן יום צילומים וצלם מקצועי שדורש מאות דולרים במקרה הטוב, ובמקרים אחרים אפילו אלף דולר, הם פשוט רוכשים את התמונות הללו, וחוסכים לעצמם גם זמן, וגם הרבה מאוד כסף.

כאשר אתה מצלם במצלמה דיגיטלית, אז בעצם אין לך הוצאות מעבר לרכישת המצלמה עצמה. אין צורך לפתח תמונות כפי שבעבר היה נהוג, ואתה יכול לצלם כמות בלתי מוגבלת של תמונות, להוריד אותן אל המחשב שלך, וכאשר המצלמה מתמלאת עד אפס מקום בעשרות אלפי תמונות, תמיד ניתן למחוק מהמצלמה עצמה, ולגבות את התמונות באמצעי גיבוי כמו דיסק און קי, או סידירום. המצלמות כיום הרבה יותר זולות מבעבר ומתאימות לכל כיס. אל תחשוב שאתה חייב מצלמה סופר מקצועית, למעשה ראיתי תמונות מדהימות שנמכרו יפה מאוד באתרים למכירת תמונות במצלמה של 10 מגה פיקסל. אבל מה הסוד? שימוש בתוכנת פוטושופ. אתה מבין כיום אפילו צילומים של דוגמניות- על עוברים טיפול בפוטושופ. אז אם זה טוב למיטב הצלמים בעולם, מדוע שזה לא יהיה טוב עבורך?

אחד האתרים המומלצים שאליו ניתן להירשם ולהתחיל להעלות תמונות תמורת כסף הוא אתר פוטוליה. השיטה היא לבנות לך מאגר גדול של תמונות באתרים למכירת תמונות, כך שנוצר זרם קבוע של הכנסות. התמונות נמכרות שוב ושוב, לאנשים שונים ברחבי העולם, ולצרכים שונים. בעלי אתרי אינטרנט, מעצבי אתרים, חברות מסחריות,חברת פרסום,הוצאות לאור של ספרים ועוד ועוד. יהיו תמונות שיימכרו היטב ויהיו אחרות שכמעט ולא יימכרו, אך בסך הכול, אתה תעשה כסף.  צלם ופרסם, פרסם וצלם, זהו העקרון הבסיסי והחשוב ביותר. אם אתה אוהב לצלם, הרי שתוך כדי התהליך עצמו, אתה תילמד המון אודות זוויות צילום, חשיפה לאור, ואובייקטים של צילום. אתה תגלה בעצמך כיצד להפיק תמונות איכותיות ומעניינות. בתהליך עצמו, תרכוש הרבה מאוד ניסיון, ותצבור שעות טיסה של עשרות אלפי צילומים. וזה דבר בעל ערך בפני עצמו.

אבל ממה להתחיל, ומה בעצם לצלם? יש דרך נפלאה לקבל רעיונות כדי להתחיל. פשוט מאוד גלוש באתרי התמונות, והתרשם מהתמונות הקיימות במאגר, זה יעלה לך כמה רעיונות טובים. קח את הרעיונות הללו ושכלל אותם, שנה אותם מעט, תפתח אותם, ותוסיף את הזווית האישית שלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישאר מעודכן וקבל מתנה: