להרוויח כסף באינטרנט באמצעות שיווק באינטרנט

כסף באינטרנט משיווק
שיווק באינטרנט הוא מאמץ מתמשך להשגת תוצאות עסקיות מוגדרות מראש. למעשה לידע שלך בשיווק תהיה השפעה מכרעת לגבי הרווחים שלך באינטרנט. זאת אומרת שככל שתרכוש יותר ידע וכלים בנושא זה, כך תהיה מסוגל להביא יותר לקוחות, לעשות יותר עסקאות, ולהרוויח יותר כסף. כל פרסומת שאתה רואה במדיה האלקטרונית ומחוצה לה הוא חלק ממאמצי שיווק של חברה כלשהי. כל חברה דואגת להעביר את המסרים השיווקיים שלה בכל דרך אפשרית שתגיע אל קהלים גדולים של אנשים. זה יכול להיעשות באמצעות פרסומות סטנדרטיות שכולנו מכירים, אבל גם בפרסומות סמויות.

כמו למשל, שחקן ראשי בסרט ששותה קוקה קולה, והמצלמה מראה את הסמל המסחרי של החברה על הבקבוק. זה יכול להיעשות באמצעות שלטי חוצות בתחנות אוטובוס, או באנרים פרסומיים באינטרנט. פרסומות הן חלק ממאמצי הקידום המסחרייים המבוצעים על ידי חברות שונות. השיווק כולל את כל האספקטים ואת מכלול האמצעים לקידום המוצרים של החברה. זה כולל את העיצוב והמראה של אתר החברה, ואפילו את כרטיסי הביקור אשר מחולקים ללקוחות. זה כולל את המבנה הפיזי של החברה, כיצד הוא נראה, איך העיצוב פנים שלו, ואיזה תדמית הוא משדר? זה כולל את האופן שבו שירות הלקוחות משיב בטלפון לקריאות. זה כולל איסוף כתובות אימייל של לקוחות פונציאליים ולקוחות בפועל ושליחת ניוזלטר אליהם, הכולל אינפורמציה איכותית וגם מסרים של החברה המוטמעים באינפורמציה זו.


בשיווק מדברים על התכונות של המוצר ומדגישים את התועלות שהוא מעניק ללקוח שרוכש אותו, ומחזיק אותו ברשותו. אם אתה רוצה להבין מה זה תועלת, תמיד תשאל את עצמך, מה יוצא ללקוח מזה? אם למשל אני רוצה לשווק מכונית חדשה בעלת מערכת חדישה של כריות אוויר – אז זוהי אחת התכונות של הרכב יש בו מערכת חדישה של כריות אוויר, אבל מהי התועלת לצרכן? – בטיחות. אם תשאל את עצמך מה יוצא לי מזה שיש ברכב את המערכת הזאת? התשובה תהיה רכב יותר בטוח. בשיווק משתמשים המון בתועלות ומדגישים אותן, כי בסופו של דבר, זה אחד הדברים המרכזיים שמעניינים את הלקוח. מה יוצא לו מזה. אתה יכול לפרט בפניו מפרט טכני עשיר, אבל אתה צריך לתת את השורה התחתונה, מה זה נותן לו, מה יוצא לו מזה.


השיווק באינטרנט משתמש באותו קונספט של השיוווק המסורתי, אלא שהוא פועל במרחבי הסייבר ספייס, און ליין, ובכך הוא נבדל ממנו. בשיווק באינטרנט קיים מונח מאוד חשוב הנקרא אחוז המרה. אחוז ההמרה בעצם אומר כמה אנשים שהגיעו אל האתר שלנו, ביצעו את הפעולה המוגדרת שרצינו שיבצעו. זה יכול להיות לרכוש מוצר, או להירשם לרשימת תפוצה. השאיפה היא לעצב אתר באופן כזה שיהיה מסוגל להמיר אחוזים גבוהים של גולשים ללקוחות פונציאליים או ממש ללקוחות. עוד לפני שאנחנו בכלל מתחילים לחשוב איך אנו מביאים את הגולשים אל האתר שלנו, ועוד לפני שאנו בכלל מתחילים במאמצי קידום אתרים על מנת לקדם את האתר שלנו במנועי החיפוש, הרי שעלינו לתת את הדעת על הפקטור של אחוז ההמרה. מהפכת האינטרנט הביאה עמה אסטרטגיות חדשות בשיווק.


כיום עסקים קטנים רבים למדו שכדאי ושווה להם לשווק את עסקיהם באינטרנט. לפתע הם גילו שנפתח בפניהם עולם חדש של אפשרויות, שבו ניתן להגיע ללקוחות רבים בתקציב קטן או כמעט בחינם, ובמאמץ של שעה או שעתיים ביום. די להתבונן ולהיווכח שכבר כיום ישנם מיליוני עסקים שמרוויחים יפה באינטרנט. אני זוכר שרכשתי לפני כחצי שנה מכונת כביסה. ביצעתי את הקנייה באמצעות האינטרנט. לא הייתי צריך לצאת אפילו מהבית, שזה אומר חסכון בזמן, חסכון בדלק וחנייה, ומכונת הכביסה הגיעה עד אליי הביתה. האין זה נפלא? אני חושב שזה השירות הטוב ביותר שניתן לקבל. במקום לעבור מחנות חשמל אחת לשנייה, להסתכל בדגמים, לרשום מחירים, פשוט גלשתי באתר השוואת מחירים ובדקתי. תוך כמה דקות הגעתי אל הדגם בו אני מעוניין, ומצאתי את העסקה הטובה ביותר.


מדוע חברות גדולות מפרסמות בערוץ 2 ? מכיוון שזוהי הדרך הקלה ומהירה ביותר להגיע בבת אחת אל מאות אלפי אנשים. הם יכולים לפרסם בעיתון מקומי, ולהגיע לכמה עשרות אלפים, אבל אם הם באמת רוצים להגיע אל המאסות של האנשים, אז הם צריכים לפרסם בערוץ טלוויזיה מסחרי, ובפריים טיים, כלומר בזמן צפיית שיא. לא לשווא נמדדת כל תוכנית ברייטינג. ככל שהרייטינג של התוכנית גבוה יותר, כך המחיר לפרסום בזמן התוכנית הזאת, יהיה יקר יותר. ומה בעצם ערוץ 2 מוכר? הוא מוכר זמן אוויר לפרסום, הוא מחליף את הזמן שלו בכסף, אבל בנתח של כסף גדול מאוד. על פי נתוני עיתון גלובס, למשל פרסום בתוכנית אחד נגד מאה יעלה 1,800 שקלים לנקודת רייטינג אחת. כלומר, אם באותו היום היתה צפייה של 20 אחוזים, הרי שהמחיר יהיה 36,000 שקלים. להזכירכם, אנחנו מדברים כאן על פרסומת אחת. כאשר יוצאים לפרסומות – אז ישנו מקבץ של תשדירי פרסומת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישאר מעודכן וקבל מתנה: