האם גם אתם יכולים להרוויח כסף באינטרנט?


הרבה מאוד כסף מתגלגל ברשת האינטרנט, עשרות מיליוני דולרים מחליפים ידיים מדי יום ביומו. ללא ספק הגיעה השמועה לאוזניכם שאנשים מרוויחים כסף ברשת האינטרנט. השמועה הזאת אינה משוללת כל יסוד. ייתכן שבשלב זה או אחר החלטתם לנסות את מזלכם וליטול לעצמכם נתח קטן מעוגת האינטרנט הענקית. קראתם הרבה מאוד מאמרים, נברתם באתרים העוסקים בנושא, ואפילו קראתם ספרים. אבל טרם עשיתם את הדולר הראשון, מדוע? האם זה יכול להיות אחרת?
רבים מאיתנו כבר עובדים בעבודה כלשהי. יש לנו מקור פרנסה קבוע, אבל היינו רוצים להגדיל את ההכנסות שלנו. אנשים רבים מעוניינים להרוויח יותר, יחד עם זאת אינם מעוניינים לעזוב את מקום עבודתם הקבוע, ואף אינם מעוניינים לסכן את כספם שהרוויחו בעמל רב. בסך הכול, הם מקבלים משכורת סבירה, יש להם תנאים טובים במקום העבודה, כמו ביטוח מנהלים, קרן השתלמות, לפעמים גם משכורת 13. יש מתנות בחגים, יש דמי הבראה, ספרות מקצועית, והטבות נוספות.
הקסם של רשת האינטרנט נעוץ בקלות בה כל אחד יכול להצטרף ולהתחיל להרוויח כסף. אני לא מכיר בעולם האמיתי הזדמנות להקים עסק כלשהו, ואפילו הקטן ביותר והפשוט ביותר, שניתן להשיק כמעט ללא כל השקעה, או בהשקעה זעומה המסתכמת בכמה עשרות שקלים. זה בדיוק מה שהופך את הנושא לאטרקטיבי כמעט בעבור כל אחד. הרי בסופו של דבר אין כאן מה להפסיד, למעט אולי זמן פנוי.
זירת האינטרנט במהותה היא זירת תכנים, זירה של אינפורמציה, מידע ותוכן. על כן מהר מאוד תגלו שאחת המיומנויות החיוניות ביותר, היא מיומנות הכתיבה. כך שכדאי שתתחילו ללטש את יכולת הכתיבה שלכם, לקרוא ספרים, להעשיר את אוצר המילים שלכם, ופשוט לכתוב. ככל שתכתבו יותר כך תפתחו את המיומנות החשובה הזאת.
לקבל צ'קים מגוגל  - מקור להכנסה שרבים וטובים עושים בו שימוש הוא מודעות גוגל. היזם נרשם לתוכנית גוגל אדסנס, מקים אתרים ובלוגים, ומארח את מודעות הפרסום באתרי התוכן שלו. ההכנסות מגיעות מפרסומות. ככל שיותר גולשים יגיעו לאתר, וככל שיותר גולשים יגלו בהן עניין, הוא יקבל יותר כסף. אתר אינטרנט פעיל, שמושך תנועה גדולה של מבקרים, עשוי להרוויח כמה מאות דולרים בחודש, ובמקרים מסוימים אפילו משהו בסביבות האלף דולר בחודש. גוגל מעבירים לשותפים אחת לחודש צ'ק בדולרים, בתנאי שעברו את המינימום – 100 $. אם השותף טרם הגיע לסכום המינימלי, הסכום יצבר לזכותו ויעבור לחודש הבא. כך שברגע שיגיע לסכום המינימום, ייצא צ'ק לפקודתו. הצ'ק עושה דרכו מקליפורניה ארצות הברית, ומגיע לתיבת הדואר של השותף הישראלי.
כסף מגוגל
על מנת להקים בלוגים ואתרים אשר יארחו את הפרסומות, תחילה עליכם להחליט על נישה, כלומר נושא ספציפי. פשוט שאלו את עצמכם, במה יעסוק באתר, על מה האתר ידבר, והתחילו לכתוב תכנים רלוונטיים. דרך מצוינת וזולה לבנות לעצמכם מקור הכנסה וירטואלי היא באמצעות כתיבת בלוג בבלוגר. בלוגר הינו פלטפורמה יוצאת מן הכלל מבית היוצר של גוגל. ההרשמה חינמית, וניתן להקים כמה בלוגים שרק תירצו ללא כל תשלום, וללא השקעה כספית מצידכם. בלוגר מאפשר לכם די בקלות לבחור תבנית מוכנה לבלוג, ואף להוסיף בקלות רבה מודעות גוגל. אינכם נדרשים לידע טכני כלשהו או ידע בשפת תכנות על מנת להקים את הבלוג. אין לכם רעיונות על מה לכתוב? דרך אחת היא לסקר תוכנית ריאלטי. כתיבת בלוג אודות תוכנית פופולרית מגלמת בתוכה פוטנציאל לקוראים רבים ואינספור גולשים מתעניינים. אופציה נוספת היא להניח לאחרים לכתוב בעבורכם את התכנים תמורת תשלום.
יתרונות: האתרים והבלוגים שלכם מייצרים עבורכם הכנסה פסיבית, ועובדים 24 שעות ביממה  7 ימים בשבוע. גוגל מתאים באופן אוטומטי את סוג המודעות על פי אופי התכנים.
חסרונות: נחוצה השקעה רבה ביצירת תכנים, ובקידום האתרים והבלוגים. הרווחים אינם מיידים, ונחוצים סבלנות והתמדה כדי לראות את הכסף הראשוני.
למי זה מתאים? כל מי שאוהב לכתוב, אוהב את המילה הכתובה, ומסוגל להוציא תחת ידו מאמרים ותכנים בעלי ערך, שיכולים לתרום לקהילת הגולשים באינטרנט.
כסף מיוטיוב - אם אינכם אוהבים לכתוב אך נמשכים יותר לצד הוויזואלי שבאינטרנט, אתם יכולים להרוויח כסף מיצירת סרטונים לאתר יוטיוב. העיקרון דומה, גוגל מציבים מודעות בסרטונים שלכם, ואתם מרוויחים כסף מהמודעות. סרטים פופולריים שמושכים הרבה מאוד גולשים, עשויים להרוויח יפה מאוד. איך עושים את זה? פשוט הירשמו ליוטיוב, הקימו ערוץ, העלו סרטונים, ותגלו די מהר בתיבת האימייל שלכם הצעה שלא תוכלו לסרב לה - גוגל עצמם בשלב כלשהו יציעו לכם להיות שותפים ולהרוויח כסף מהמודעות המצורפות לסרטים שלכם ביוטיוב. ככל שיותר אנשים יגלו עניין בערוץ שלכם וירשמו אליו, כך יגדלו הסיכויים לצפיות גבוהות יותר בעבור הסרטים שתעלו בעתיד לערוץ.
יתרונות: יוטיוב הוא אחד האתרים הפופולריים ביותר בעולם, והסרטים שלכם נמצאים במקום טוב, שבו מבקרים מאות מיליוני צופים.
חסרונות: כדי להרוויח סכום נאה, עליכם לזכות למאות אלפי צפיות, וזה לא פשוט.
למי זה מתאים? מי ששואף ליצור סרטונים וקליפים, ומאמין שאחד הסרטונים שלו עשוי להפוך ללהיט ויראלי ברשת.
לצלם ולהרוויח -  דרך נוספת להרוויח מהצד הוויזואלי של האינטרנט, אך ללא מרכיב של פרסומות היא באמצעות מכירת תמונות. אם אתם אוהבים לצלם, ולצלם הרבה, עליכם לדעת שיש ביקוש לתמונות הללו. מי זקוק לתמונות ולתצלומים שלכם? בעלי אתרים מכל רחבי העולם, חברות מסחריות, הוצאות ספרים, עיתונים, מגזינים, ומפרסמים. לדוגמה, הוצאת ספרים מעוניינת בעטיפה ספציפית בעבור ספר חדש. ההוצאה יכולה לשכור שירותיו של צלם מקצועי, לשלם בעבור דוגמנית, ולממן יום צילומים הכולל מאות צילומים, על מנת להגיע אל אותה תמונה נכספת. התהליך עלול לעלות אלפי דולרים. אופציה אחרת היא לגשת אל אתרי אינטרנט המתירים שימוש חוקי בתמונות תמורת תשלום זעום יחסית. האתרים הללו כוללים בתוכם מאגר עצום של מאות אלפי תמונות, ולעתים אף מיליוני תמונות המקוטלגים לפי נושאים ותחומים שונים. הדרך להרוויח כסף מהתמונות שלכם, היא להירשם לאחד מהאתרים הללו, לדוגמה http://www.shutterstock.com להעלות את התמונות, ולהרוויח סכום של כסף בכל פעם שמישהו מוריד אותם ועושה בהם שימוש.
להרוויח כסף מצילום
יתרונות: אתם יוצרים לעצמכם מקור הכנסה שעובד עבורכם לאורך זמן. אותה התמונה יכולה להימכר שוב ושוב ולהרוויח בעבורכם כסף.
חסרונות: על מנת להרוויח סכום משמעותי עליכם לבנות מאגר אלפי תמונות.
למי זה מתאים? מי שאוהב מאוד לצלם, ונהנה לתעד כל דבר. מי שהצילום עבורו אינו מטלה, אלא תחביב מרתק ומהנה.
להרוויח כסף מסקרים - ההייפ אודות מילוי סקרים בתשלום אינו דועך. זה נשמע קל ופשוט, משהו שכל אחד יכול לעשות. האם באמת אפשר להרוויח מזה כסף? קיימים מספר אתרים ישראליים שמציעים תגמול בעבור מילוי סקרים באינטרנט. הגולש נרשם לאתר, ומתחיל לקבל הודעות אל תיבת האימייל שלו, המכילים קישור אל הסקר. כל סקר שהוא ממלא  מזכה אותו בסכום מסוים, בין חצי שקל, לשישה שקלים. ראוי לציין כבר עכשיו שחלק מהאתרים אינם משלמים בכסף ממשי, אלא בתווי קנייה. הגולש יכול להגדיל את נתח הרווחים שלו, על ידי כך שהוא מפנה גולשים אחרים להירשם דרכו לאתר הסקרים. כך שכאשר אחרים ממלאים סקרים, הוא מזוכה בסכום קטן נוסף. דוגמה לאתר סקרים לגיטימי הוא אתר פרויקט המדגם.
כסף ממילוי סקרים
זירת האינטרנט ממש כמו בחיים האמיתיים אינה חפה מהונאות, והצעות על הגבול האפור. יזמים מסוימים מנצלים את ההייפ באינטרנט אודות כסף ממילוי סקרים, ומקימים אתרים המבטיחים לגולשים הרבה מאוד כסף בתמורה למילוי סקרים. הגולש מקבל את הרושם שאילו רק ירשם לאתר הוא יהיה מסוגל להתפרנס ממנו יפה. אלא שבמקרה זה הגולש נדרש לשלם סכום כסף מסוים כדמי הרשמה, וזאת כתנאי לקבלת הסקרים. ההמלצה המפורשת היא לעולם לא לשלם בתמורה לעונג למלא סקרים. אם אתר הסקרים מבקש מכם כסף, פשוט המשיכו הלאה, והתרחקו מהאתר הזה. הכלל הוא שמי שמבצע את העבודה הוא זה שמקבל כסף, ולא להפך, אם נדרשתם לשלם, חישבו פעמיים.
יתרונות: קל ופשוט, כל אחד מסוגל למלא סקרים, ואין צורך בידע מיוחד. הפעילות משתלבת באופן טבעי בגלישה באינטרנט.
חסרונות: לא בכל יום יגיעו סקרים אל תיבת האימייל שלכם, כך שבסופו של דבר אולי תהיו מסוגלים לצבור לזכותכם בחודש משהו כמו  100 שקלים בתווי קנייה.
למי זה מתאים? מי שלא רוצה להתאמץ, ואין לו שאיפות גדולות לרווחים משמעותיים באינטרנט. מי מסתפק בתגמול של תווי קנייה בסכומים קטנים.
להרוויח ברשת מתוכניות שותפים -  כבר מזה זמן רב שתוכניות שותפים פופולריות מאוד בארצות הברית, וברחבי העולם. אך לאחרונה תוכניות שותפים צוברות תאוצה אף בישראל. תוכניות שותפים יצרו מיליונרים רבים ברחבי העולם. המיליונרים האינטרנטיים הללו, הם העדות החיה לכך שרצון עז, התמדה, מוטיבציה והדרכה נכונה עשויים להשתלם.
כסף מתוכניות שותפים
אם אתה דובר אנגלית ברמה גבוהה, אז בהחלט מומלץ להצטרף לתוכנית השותפים של אתר ClickBank . מדובר באחד מאתרי השותפים הגדולים ביותר בעולם, ולאחר תהליך קצר של הרשמה חינם, אתה יכול לבחור מוצרים מתחומים שונים,  להתחיל לקדם אותם, ולהרוויח כסף. למרבה הצער מרבית הישראלים אינם דוברי אנגלית ברמה הנדרשת על מנת לשווק באינטרנט באנגלית, אך אל דאגה יש אלטרנטיבה
קיימים מספר אתרים ישראליים המאפשרים להרוויח כסף מתוכניות שותפים. ניתן להירשם לאתר קליק און, לבחור מוצרים, לקדם אותם ולהרוויח. איך יודעים שהלקוח הגיע מההפניה שלכם? כאשר אתם בוחרים באתר השותפים את המוצר לקידום, אתם מקבלים קוד ייחודי, שכולל את המזהה שלכם, כך שהמערכת יודעת מתי לקוח הגיע דרככם. מתי מקבלים כסף?  לכל תוכנית יש מועדי תשלומים, והסדרי תשלומים שונים. אם לא עברתם את סכום המינימום - 200 שקלים, לא ייצא צ'ק, והכסף יעבור אל החודש הבא.

באתר אמזון.קום ישנם מיליוני מוצרים שאנשים ברחבי העולם רוכשים מדי יום.  ניתן להירשם לאתר חינם, לבחור  מוצרים שאותם מעוניינים לקדם, ולהרוויח מתוכנית השותפים של אמזון. אם לדוגמה אתם מתעניינים בצילום, אתם יכולים לכתוב  בלוג בנושא, ובבלוג לשים לינקים אל המצלמות המוצעות באתר. אנשים ייקראו את הבלוג שכתבתם אודות צילום, ואת ההמלצות שלכם אודות המצלמה הספציפית, ויגיעו דרך הלינק שותפים שלכם לאתר אמזון וירכשו את המצלמה. כאשר מישהו מהם יבצע רכישה, אתם תקבלו עמלה, אחוז מסוים ממחיר המוצר.
ישנן שיטות רבות לקידום המוצרים והשירותים הללו. נחוץ ידע בשיווק, ביצירת תכנים ממוקדים, בפרסום מודעות, וביצירת רשימות תפוצה.
יתרונות: תוכנית שותפים מאפשרת לכם לעבוד במשרה חלקית, ואף משרה מלאה, כמה שעות שאתם קובעים לעצמכם. זה מעניק לכם את ההזדמנות לבנות הכנסה נוספת נדיבה, וזוהי דרך מצוינת להיות בעל עסק קטן באינטרנט.
חסרונות: נחוצות מיומנויות מתקדמות בשיווק באינטרנט כדי להרוויח כסף מתחום זה.
להרוויח כסף מ Ebay - Ebay עדיין נחשב לאחד האתרים הפופולריים ביותר לרכישת מוצרים, וניתן למנף את תנועת הקונים האדירה שלו לטובתנו. ישנם הרבה מאוד אנשים שמתפרנסים כסוחרים באיביי, יחד עם זאת אחרים עושים שימוש באתר על מנת ליצור לעצמכם הכנסה נוספת בשעות הפנאי.
כסוחרים באיביי, אין אנו מציעים מוצרים למכירה רק לאנשים בישראל, אלא נחשפים לשוק העולמי, ובפוטנציאל, לכל אדם בעולם שיש לו חיבור לאינטרנט ומגלה עניין במוצר.

ב Ebay אפשר למכור כמעט כל דבר. מוצרי ענתיקה, מוצרים אלקטרוניים ומכשירי חשמל, בגדים, אביזרי אופנה, מצלמות, כלי תחבורה, צעצועים ובובות, מוצרי טיפוח ויופי, דיסקים קלטות סינגלים נדירים, כלי נגינה, מוצרי ספורט, בולים, משחקי וידיאו ומה לא? תמיד יימצאו אנשים שיהיו מעוניינים לרכוש אפילו את הדברים המוזרים ביותר. זה מפתיע לשמוע אילו דברים נמכרו באתר הזה. באחת מתוכניות הטלוויזיה בארצות הברית עשו ניסיון מעניין. הם לקחו חבל ישן שנמצא בחוף הים, צילמו את החבל, העלו אותו לאיביי וכתבו שזה חבל ספנים. לא ייאמן, אבל לחבל הישן הזה נמצא קונה. מכיוון שלאתר אי ביי נכנסים מיליוני גולשים, אז יש סיכוי כמעט לכל מוצר להימכר. ברגע שהלקוח הנכון נחשף למוצר, מתבצעת מכירה גם אם מדובר במוצר מוזר, ואתם מרוויחים כסף לחשבון הבנק שלכם.

כדי להתחיל ולמכור מוצרים באי ביי נחוץ להירשם לאתר ולפתוח חשבון מוכר. הוספת תמונות למוצרים שאתם מציעים,  תמיד יגדילו את המכירות, ויגבירו את ההתעניינות במוצרים שלכם.
יתרונות: אין צורך להקים אתר אינטרנט, מיליוני גולשים מחפשים מוצרים מדי יום.
חסרונות: הטרחה הכרוכה במשלוח המוצרים ללקוחות שביצעו הזמנה. החזרות של מוצרים.
למי זה מתאים: מי שאוהב לעבוד מהבית, ולמי שיש רעיונות טובים למוצרים למכירה.
ואיך אפשר לסיים מבלי  להזכיר את הרשתות החברתיות? טוויטר ופייסבוק, עשויות להוות פלטפורמה מצוינת לשיווק באינטרנט, אך יש לעשות זאת בצורה נכונה, ולא לדחוף באופן אגרסיבי את ההצעות המסחריות. הגישה הנכונה לשווק ברשת בכלל, ובאמצעות הרשתות החברתיות בפרט, היא ממקום של תמיכה ועזרה לגולשים. אם ישנו מוצר טוב או שירות טוב שיכול להועיל לגולשים, אנו מעוניינים להביא את העובדה הזאת לידיעתם. אם בסופו של דבר הם יחליטו לרכוש את המוצר, או לבצע הרשמה באתר היצרן, אז אנו נרוויח עמלה.
אלה הן הדרכים הבסיסיות להרוויח ברשת האינטרנט, כמובן שלכל קטגוריה ישנן תת קטגוריות, ואפשרויות נגזרות. כך למשל ניתן ליצור מוצרי אינפורמציה, כלומר ספרים דיגיטליים, ניתן להרוויח מכתיבת תכנים בעבור אתרים ובלוגים של אחרים. ניתן לבסס עסק להקמת אתרים עבור בעלי עסקים אחרים, או עסק לקידום אתרים.

איך להרוויח באינטרנט אלפי שקלים בחודש

הישאר מעודכן וקבל מתנה: