פרסום באינטרנט



בימנו הפרסום באינטרנט הפך לחלק בלתי נפרד מכל קמפיין. אך לא תמיד זה היה כך, רק לפני קצת יותר מעשרים שנה אף אחד אפילו לא חשב לפרסם ברשת האינטרנט, לא רק שהגלישה היתה כל כך איטית, אלא שלאחוז קטן באוכלוסיה היתה גישה לרשת זו. אתרים שפעלו בתקופה ההיא עדיין לא ידעו אפילו מהיכן יגיע הכסף, אפילו גוגל עצמו שהוקם כמנוע חיפוש לא הרוויח כלל כסף, מכיוון שלא היה לו מודל עסקי, וליוצריו לא היה מושג עדיין מהיכן יגיע הכסף, אבל הם ידעו דבר אחד, שככל שיהיו להם יותר משתמשים כך יגבר הסיכוי שבבוא היום כל זה ישתלם.
לפרסם באינטרנט
כיום כאשר המדיום הזה כל כך נפוץ, ואנו כבר יודעים שרק בישראל לבדה יש כארבעה מיליון גולשים, הרי שרשת האינטרנט הפכה למדיה בעלת עוצמה. לא רק שחברות מסחריות עושות בה שימוש על מנת להשיק מוצרים ושרותים חדשים, אלא שגם אנשים פרטיים שגילו את הקסם החדש, פיתחו מודלים עסקיים שאפשרו להם להתעשר. מאז שנות האלפיים ועד היום האינטרנט תרם רבות להתעשרותם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.

מדוע פרסום באינטרנט עובד? הסיבה היא שמאוד קל ונוח לערוך חיפוש של מידע דרך גוגל ולהגיע לכל דבר שמעניין אותנו. בוא נחשוב לרגע על יצרן מכוניות שהשיק דגם חדש, הוא כמובן יכול לפרסם בטלוויזיה ובעתונות, וכאשר מדובר בקמפיין גדול, כך גם עושים. יחד עם זאת מהיכן הוא יקבל את הלקוחות הטובים ביותר? בפרסום בטלוויזיה, מציגים סרט פרסום שמשודר לכולם. לעומת זאת בפרסום ברשת ניתן להתמקד הרבה יותר. אפשר לפרסם כך שבכל פעם שמישהו מחפש בגוגל את המונח מכונית חדשה, או לקנות מכונית, תופיע לפניו מודעת הפרסום אודות הדגם של הרכב החדש. וזה הבדל גדול. יש הבדל בין מי שסתם צופה בטלוויזיה ונתקל במודעה אודות אותו הרכב, לבין מי שבפועל מתעניין ברכישת רכב, ואז מופיעה לנגד עיניו המודעה הנכונה בהקשר הנכון למה שהוא מחפש. זה נקרא פרסום ממוקד, ולפרסום שכזה יש עוצמה רבה. את התוצאות הללו ניתן להשיג באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס. יש הרבה מאוד מידע אודות תוכנית פרסום זו, וקצרה היריעה מלהסביר ולללמד הכול באתר זה, יחד עם זאת מי ששולט ביצירת קמפיין פרסום בגוגל, יכול להרוויח הרבה כסף, בתנאי שילמד כיצד לנהל קמפיין חכם ונכון.


שחקן חדש יחסית שנכנס לתחום הפרסום באינטרנט הוא פייסבוק. ממש כפי שמפרסמים בגוגל, כך גם ניתן לפרסם בפייסבוק. היתרונות בהצבת מודעות באתר זה ברורים, אפשר לקבוע מי ייחשף לפרסומת, על פי חתכי גילאים, אפשר למקד את המודעה לגברים או לנשים, לפי אזור מגורים ועוד. קיימות שיטות רבות נוספות, ומודלים פרסומיים המתאימים ככפפה ליד למדיה זו, למשל פרסום באמצעות תוכנית שותפים. לדוגמה מטבחי doitהשיקו ליין חדש של קולקציית מטבחים, והם מעוניינים לפרסם בציבור את מוצריהם. הם יכולים לפרסם בעתונות ואפילו בטלוויזיה, אבל את הפרסום הממוקד ביותר והאפקטיבי ביותר הם עשויים לקבל דווקא באמצעות האינטרנט, מכיוון שהמודעה נחשפת לגולשים אשר מתעניינים במטבחים ובעיצוב הבית. כאשר הם מציעים תוכנית שותפים, מנהלי אתרים שמחזיקים ברשותם אתרים בעלי תכנים המתאימים למוצר עשויים להציב את המודעה אצלם באתר. המודעה תתאים לפרסום באתרים ובלוגים העוסקים בעיצוב מטבחים, ובמטבחים בכלל, אבל גם באתרים של עיצוב פנים. שיטת פרסום זו טובה מעולה בעבור היצרן מכיוון שאין הוא משלם דבר אלא אך ורק על לקוחות פוטנציאליים שגילו התעניינות אמיתית בעסקה המוצעת. בנוסף לכך, קיימים כלים שיווקיים רבים נוספים שעליהם נדבר בהזדמנות אחרת, כלים העשויים להגדיל את הרווחים פי כמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הישאר מעודכן וקבל מתנה: