לעשות כסף רב ברשת האינטרנט

מדוע יש כל כך הרבה ספרים שמדברים על עשיית כסף, מדוע יש ברשת האינטרנט כל כך הרבה אתרים שעוסקים באיך לעשות כסף באינטרנט? העובדות הפשוטות הן כאלה, בבית ספר לא מלמדים את כל הדברים הללו. האם פעם מישהו בבית הספר לימד אותך איך לבנות עסק, איך להגדיל רווחים, איך לשווק? אולי יום אחד ילמדו את כל העניינים הפיננסיים הללו, אולי באחד הימים, חלק מתוכנית הלימודים תכלול יזמות ותעודד יצירתיות בכל הנושא הזה של להרוויח כסף. אחרי הכול, כאשר אתה שואל ילדים בבית ספר מדוע זה חשוב ללמוד, אחת התשובות שעולות היא שזוהי הדרך להבטיח את עתידם, שתהיה להם עבודה טובה, ושיהיו מסוגלים להתפרנס יפה. כלומר, החינוך בבית הספר וההישגים נתפסים כעניין כלכלי טהור בעיני תלמידי תיכון רבים. הם מבינים שהתוצאות שלהם בבית הספר ישפיעו על התוצאות שלהם בחייהם הבוגרים. אבל אם זה כך איך אפשר להסביר את כל הטייקונים והמיליונרים שהצלחתם לא נבעה מלימוד בבית ספר, ובוודאי שלא כתוצאה מלימודים גבוהים.

אני לא כאן כדי לשכנע אותך שלא ללמוד, להפך אני חושב שלימודים הם דבר חשוב מאוד. אם אנשים לא היו לומדים אז לא היו לנו רופאים, רואי חשבון, עורכי דין, מנהלים, אנשי מערכות מידע, אנשי חינוך. אבל מה שאני רוצה לומר כאן הוא שהלימודים לבדם לא יספיקו כדי להתעשר. יש שם עוד משהו.

מעבר לכך, ישנו היבט חשוב מאוד כשמדובר בכסף, וההיבט הזה הוא ניהול כסף. אתה מבין, אפילו אם הרווחת כסף ויש לך הרבה ממנו, ניהול כושל עלול להוביל אותך לחובות ולהפסדים.

בימנו אנו זקוקים לכסף, להרבה יותר כסף מבעבר על מנת לקיים חיים נורמליים. מעבר לכך שאנו חיים בעולם מודרני ומשלמים בעבור תקשורת כבלים ולוויינים, הרי שתוחלת החיים עם עלתה באופן  משמעותי. נשים כיום חיות בממוצע יותר מ 83 שנה, ואילו גברים חיים בממוצע קרוב ל 80 שנה. אבל צריך לקחת בחשבון שהנתונים הללו מתייחסים לאנשים אשר נולדו אי שם בראשית המאה ה 20. כך למשל אישה שחיה כיום עד גיל 83 בעצם נולדה בשנת 1929, כאשר פרץ המשבר הכלכלי הגדול בארצות הברית. אבל אותם אנשים צעירים שחיים ועובדים כיום, סביר שבממוצע יחיו שנים ארוכות יותר, ייתכן שיגיעו לגיל 85 או 87 ואפילו 90. וזאת מכיוון שהמגמה היא של עלייה מתמדת בתוחלת החיים הן של גברים והן של נשים.

כל זה מחייב אותנו הדור הצעיר לקחת בחשבון את הנתונים הללו, ולדאוג כבר עכשיו בצעירותנו, לכך שכאשר נגיע לגיל מופלג, יהיו בידנו האמצעים כדי להתקיים בכבוד, ולחיות חיים טובים.

בדרך הרגילה המסורתית, אנו עובדים תמורת הכסף. ברגע שנחדל לעבוד, הכסף יפסיק להגיע. אתה עובד חודש, ומקבל בתום החודש את המשכורת, וכך מדי חודש בחודשו. כל עוד העבודה נעשית, הכסף ממשיך להגיע. אבל מה קורה כשהאדם מפסיק לעבוד, מסיבה זו או אחרת? השאיפה שלנו כאן היא לבנות עבורנו מכשיר כלשהו שיגרום לכך שהכסף ייכנס גם כאשר אנו מפסיקים לעבוד, מכשיר שימשיך להזרים כסף הרבה מאוד זמן לאחר שנפסיק לעבוד. ואל תגיד לי שהפנסיה או ביטוח לאומי ידאגו לך, כי הם לא יעשו את זה, הסכומים שתקבל יהיו קטנים בהרבה ממה שאתה רגיל לקבל בשכר החודשי של עבודתך.

אחד הדברים שאנו צריכים ללמוד לעשות הוא לעבוד בחכמה. על אף שאני אחד שכן מאמין בעבודה קשה ובהשקעה, אני מודע היטב לכך שלעבוד בחכמה זה אחד הדברים שיכול להגדיל את הרווחים באופן ניכר. כאשר אתה עובד נכון ומתמקד בדברים העיקריים, אז אתה מתקדם, הדברים עובדים היטב, אבל כאשר אתה מבזבז את זמנך בכל מיני דברים פעוטים וחסרי חשיבות, אז אתה בעצם מעכב את ההצלחה שלך, ואף מסתכן בכישלון. אם אתה מבזבז את השעות היקרות שלך בקריאת אימיילים, או בגלישה בפייסבוק, אז לא תצליח ללכת קדימה.

הישאר מעודכן וקבל מתנה: